Двориште – простор за игру и учење

Деца проводе на отвореном дупло мање времена него деца пре двадесет година, а код деце која се играју мање од 60 мин дневно напољу постоји 60% већи ризик да имају срчане проблеме, дијабетес, поремаћај сна и друге друге психолошке и социолошке проблеме друштвеног уклапања у односу на вршњаке који су више времена проводили на отвореном.

У примени Нових основа програма велики значај се поклања боравку у дворишу и могућностима које оно нуди за игру, учење, истраживање,..

Добити од боравка на отвореном, од игре и учења у таквом простору су вишеструке и дају дугорочне ефекте:

  • Деца су на отвореном активнија, разигранија, раздрагана и троше више енергије у игри него што је то раде у затвореном. Она сунапољу стално у покрету, трче, скачу и покрећу своје тело на различите начине што је много важно за њихов физички развој.

  • Удисање свежег ваздуха и умерено излагање сунчевим зрацима помаже јачању имуног система, тако што се у телу ствара витамин Д, који је неопходан за правилан раст костију, зуба као и добар рад мишића и нервног система. Имунолошком систему овај витамин је потребан за борбу против бактерија и вируса.
  • Знања која се стичу у „соби без зидова“ су искуствена, стечена директним посматрањем и учењем у природи, остају трајније урезана у свест детета и чине здраву основу за сва даља учења о себи и свету око нас.
  • Игра на отвореном детету пружа креативну слобду, допуштајући му да своје окружење обликује по сопственој замисли.
  • Игре напољу подразумевају много више кретања у односу на пасивне активности у затвореном. То доприноси развоју кичме, мишића и повећању циркулације крви, што је повољно за развој целокупног тела најмлађих.
  • Деца која проводе више времена на отвореном успостављају снажнију везу са природом. Боравак у природи нам помаже да схватимо важност света који нас окружује, и често нас подстиче да се са пажњом односимо према нашој животној средини

Деци је у природном окружењу често дозвољено да испоље све оно што им је у стану или другом затвореном простору забрањенo.

  • Могу да скачу, вичу, да се котрљају и раде све оно од чега се иначе суздржавају, а што им може пружити осећај слободе.

 

  • Приликом игре на отвореном долази до мање конфликата међу децом него приликом игре у затвореним просторима. Деца на отвореном су спремнија да сарађују једни са другима, да развијају заједничке циљеве и учвршћују другарство.
  • Деци је на великом, отвореном простору омогућено да сами одлуче када ће се играти индивидуално, а у ком моменту су спремни на интеракцију са другом децом. То је за њих, свакако, мање стресно него када се у радној соби сударају једни са другима, хтели то или не.
  • Деца која проводе и сасвим кратко време напољу су задовољнија и здравија

 

Управо због ових, али и других добити  волели бисмо да децу доводите у вртић у гардероби која ће им омогућити слободну игру, пењање, скакање, трчање, прљање, као и да гардероба буде у складу са временским приликама („нема лошег времена постоји само неадекватна гардероба и обућа“).

Дођите да растемо заједно!